-->

Friday, July 6, 2007

dugaan Iman hari ini...
Assalamualaikum sahabat sekalian..
maaflahsaya dah lama xkemaskini blog saya ni...maklumlah... poket selalu bocor..

Bak kata orang, benda baik elok diajak dan benda yang jahat elok ditegah dan oleh kerana inilah saya terusik untuk berkongsi dengan sahabat sekalian, apa yang berlaku pada diri saya hari ini.

Erm, malam tadi saya tidur awal...rancangnya nak bangun pun awal jugak la...pejam mata bukak mata ..tengok2 jam dah pukul 5.30...tergerak hati nak bergegas pergi ke bilik air tapi nafsu tidur menguasai segala2nya...saya terus hanyut sampai pukul 6.30... itu baru satu kisah...

lepas saya baca quran, saya tertido...bangun je dari tido...saya cari spek mata saya...alangkah terkejutnya apabila spek saya patah di'guling'kan tuan sendiri. Ohk...terbayang-bayang duit saya melayang...

itu kes kedua...kes yang ketiga..sedang cari kedai spek...waktu zohor dah masuk..terasa macam nak ponteng plak...sebab asyik dengan masalah nak cari kedai spek x jumpa2...tapi, alangkah indahnya Islam ni...saya tersentuh hati melihat sekeluarga fikrah islami ini, berlalu dihadapan saya. Umminya memakai tudung labuh menutupi badan, abinya memakai serban..x terlalu besar dan kemas. Begitu juga anak2 mereka.

Entah mengapa hati saya rasa bersalah sangat2 diatas lintasan niat buruk saya tadi. Saya terus memecut kenderaan saya ke masjid untuk solat jumaat dalam keadaan saya masih tidak menemui kedai yang saya cari2. Dalam masa yang sama saya terbayangkan sejumlah wang yang mungkin sekali mencecah RM 200 melayang begitu saja.

Atas naluri yang menggerakkan hati saya...saya luapakan segalanya sebentar. bersimpuh dihadapan Allah lantas memohon ampun diatas ketelanjuran niat saya tadi.

Sesudah sahaja solat Jumaat selesai, saya meneruskan niat saya. Tidak sampai 5 minit saya telah menemui kedai tersebut. Yang lebih menggembirakan, spek mata yang cukup dengan kehendak saya..saya boleh dapati dengan harga RM50. Allah maha Kuasa...!!

Apa yang ingin saya kongsi kan bersama sahabat sekalian, utamakan akhirat dari dunia..segalanya diatur Allah. yakinlah pada kuasanya. Kita hambanya juga kekasihnya. wallahu'alam..
wailalliqa'...

0 comments:

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?