-->

Sunday, April 27, 2008

langkah kaki kanan....kenapa?
Assalamualaikum..hari ni aku datang lagi untuk berceloteh...aku letak tajuk kaki kanan...kenapa?..aku pon xtau...=)


Sebenarnya...apa yang aku nak sampaikan x lebih x kurang hanya lah ingin mengingatkan diri aku bahawasanya, adik2 seIslam aku jga sahabat sekalian sedang mengalami krisis aqidah dan perjalanan sebagai seorang Islam di Malaysia.


Kenapa aku cakap mcam tu?...dilihat sahaja pada lifeshow di Malaysia sudah ada bermacam-macam pertandingan yang membawa dan mengajak si kecil kita untuk ditarbiyah menjadi
seorang penyanyi!!


Lihat sahaj di Indonesia....ader je pildacil iaitu sebuah rancangan tv yang mengajak anak-anakkecik untuk berdakwah hingga aku sendiri yang melihat terasa cemburu dan malu.


Aku sudah dewasa. Padahal anak-anak indonesia itu, kecik lagi tapi sudah pandai mengukir kalam2 indah yang mengingatkan kita kepada Allah.


Kita tinggalkan dahulu ceghita tu...aku nak ajak sahabat semua lihat dan perhatikan sebaik2nya. Aku sebagai azhari dan sahabat2 seperjuangan dengan aku sudah pastinya yang wajib bagi diri masing2 adalah berdakwah sepanjang sedut nafas sendiri tetapi jangan kita ambil ringan ilmu teknologi dan multimedia.


Mari sini aku nak buka mata kita semua. Sekarang, Islam sudah semakin subur di Malaysia walaupun terdapat beberapa lagi si Islam celup ini berkeliaran atas nama Islam melambatkan proses perjuangan Islam.


Astro..satu nama syarikat terhebat.Siapa tokei dia?..INDIA...!! Betul?...(kalau salah bagitau)
Dimana Islam?...Siapa antara yang mengambil inisiatif untuk melakukan fardhu kifayah dalam melakukan tindakan sepertimana Astro.


Aku rasa yang ada cumalah pakar komputer yang tidak pernah menjaga amal makruf nahi mungkar. Kepada semua sahabat, aku berpesan, kalau rasa diri tu nak jadi baik..jangan tinggalkan teknologi. Ambikla...Belajar...moga2 kita xkan ditipu...


Ini memang fardhu kifayah tapi ambillahsebagai bantuan untuk kita menyampaikan dakwah kita kelak.


Aku sebenarnyanak kongsi benda lain, tapi entah apsal tangan ni laju jer taip artikel ni... myb sebab lepas dengar ceramah ustaz Aqil (cafe Ust Akil hayy). Sian lak kat dia...dia nak berdakwah.So, dia gna Astro sebagai landasan dia untuk berdakwah. Tapi ada plak orang yang bantai dia. Cakap mcam2. GEntleman la...Agak rasa diri tu hebat untuk kritik orang, tengok orang dulu.Agakrasa kita dah buat perkara yang kita cakap tu, baru kritik.


Cakap pasal kritik ni kan.....aku nak ingatkan diri aku la....kalau rasa ragu2, jgn la cepat melatah. Diam dan dengar! Wassalam...

0 comments:

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?