-->

Friday, January 23, 2009

ada juga manusia main tendang2 dengan anak dia..
hurm...aku nak kongsi ckit dengan semua org...pagi ni aku bangun agak lewat..pastu aku dpt msj dari ibu..ibu clap hantar rasanya..dia nak hantar kat si kecil tapi terhantar kat aku...ibu ckp duit dah masuk...(ye..ye...)..tapi ibu ckp lagi...bagi kat yusri ckit2..jangan bagi semua..kang cepat je habis..huhhu...diorang dah berkomplot..xjadi menantu lagi dah buat komplot..kalau jadi menantu..huhuhuhu~...aku dipenjarakan....

tapi bagus jugak..boleh eratkan hubungan diorang..so..aku xyah la susah2 nak adjust diorg tu..sbnrnya tu bukan main topic yang nak aku ceritakan kat cni...apa2 pun kena ada jalan cerita kan..?...ok..

lepas bangun je dari tido..aku terus online..nak update blog..ramai jugak visitor yang baru..bagus tu...dapat ramai kawan...tapi xder tambahan untuk blogger readers..kalau ada aku nak aim diorg sbg member hehe....

apa2pun..tu x masuk topik betul lg...dah lama2 aku dok kat depan laptop samson (syamsul..huhu)..nama baru tu...aku tgkla arab ni bukak mini pasar kat bawah ni...bagusla..anak2 dia pon mmg semangat nak bukak kedai...lama jugak la diorg bukak...kira seawal 8 pagi hingga jumaat..pukul 12 gitu...

aku tengok diorg ni macam memotivasikan diri sendiri...nak tau time bla yang membuatkan aku ckp mcm tu?..


time tu diorg dah punggah barang nak balik...ada la budak kecik ni..anak dia kot..dalam umo 6 thn mcm tu..pendek je...dia punya semangat nak angkat sampah2 (sayur yang rosak)..untuk dihumban ke dalam tongdram besar kat hujung jalan..xla hujung sgt..dekat la jugak..dalam 100 langkah mcm tu...sbb dia pendek..so 100 lgkh la...

bila dia nak angkat jer..tiba2 xder kekuatan yang cukup...pastu dia pergi kat ayah dia...myb dia ckp..xlarat...n minta tolong ayah dia angkatkan...(aku x dengar sbb tinggi sgt)..pastu ayah dia bukan nak tolong..ayah dia tendang pungko' (bahasa kedah) budak tu...dia ckp...pergi la buang sendiri... jalan...! jalan..! yemsyi..! yemsyi..! (yang ni aku dengar sebab dia menjerit)...

aku terkejut gak...pastu abg budak ni dtg n tolong buangkan...mmg gler2 punya cara didik anak..tp yg aku respek..budak ni x la plak merajuk ke..menangis ker...relaks je sambung kerja..

dari cerita ni aku teringat ayah aku..ganaz gak...tp xseganas tu.kalau aku x mampu nak buat ayah aku paling kuat pon..marah je..xder la tendang2 mcm tu..mainpoint yang aku nak cerita sbnrnya..aku rindu ayah aku...huahua..tapi jauh di sudut hati aku..biarla aku kat Mesir ni untuk perbetul diri...aku rasa bila aku dok diMesir..aku jauh dengan banyak benda2 yang merapu...tapi bila dok di Malaysia...rasa sng sgt nak buat jahat walaupun dekat dgn parent..

selalunya kalau jauh dengan parent...kita sng buat jht..tp aku x rasa mcm tu..myb bi'ah...keadaan xsama..kat cni penuh bergema dengan laungan azan dan bacaan al-quran...kat Malaysia....mcm2 konsert...mmg kat cni pon banyak konsert gelek2...lagi teruk..tp x terdengar ditelinga aku...mmg x pernah dengar melainkan aku pergi sendiri naik kapal tu...kalau kat malaysia...juz ontheway balik rumh pon ada konsert..

apa2 hal..aku nak kuar dah..dah kutbah dah tu...okla..salammmmz...

0 comments:

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?