-->

Saturday, January 24, 2009

hari pertama pergi ma'rod kutub


salam semua...td aku exam tarikh tasyrik...boleh la jawab...tp xtau la aku jawab apa..macam merapu jer..apa2 pun aku nak cerita pasal pergi ma'rod td..aku rasa aku ni bertuah sgt..merapu2 aku pon boleh jugak jejakkan kaki kat bumi anbiya ni...orang yang baik pon ada yang x sampai lagi ke cni..


semalas2 aku ni pon..aku beruntung dapat dtg ma'rod..myb kalau aku malas baca dan aku beli kitab banyak2 pastu susun elok2 kat bilik mcm buat hiasan sekalipun, aku tetap boleh guna satu hari nanti..ye la..bila aku pk...satu hari nti confirm aku balik malaysia jugak melainkan aku mati kat cni la..tu x leh nak elok..tp secaraa tabie nya begitu la..

so, bila dah der di Malaysia, aku ada ke kesempatan nak cari kitab2 agung ni...? mesti x sempat....ntah2 time tu dah kawin..dah ada anak..for sure duit yang aku ada aku nak guna untuk family...

dari sini aku rasa bersyukur sangat sebab parent aku xpernah tanya...kitab apa...mahal x..n xder pon diorg ckp...beli je la kat cni..xpon..pinjam je la kawan punya kitab...sebaliknya..diorg tanya, berapa harga kitab?...n nak berapa genih..?

ya-Allah....duit yang ibu dan ayah aku bagi ni..aku xguna untuk perkara yang lagho kecuali untuk beli kitab...biarlah orang kata..buat apa beli kitab kalau x baca..bagi aku itu yang terbaik..dari kita dok menengung xdak habuk...kitab xdak...apa pun xdak..yang tau..nak rod org..

kan dalam hadis ada sebut...kalau kita x mampu belajar ilmu, jadi pencinta ilmu pon dah ok..ni salah satunya la..bagi aku..aku ska orang yang habiskan duit untuk ilmu dan aku benci sgt2 orang yang jatuhkan semangat orang yang nak ilmu..hatta sekadar mahukan roh ilmu tu...contohnya aku..

jauh di sudut hati aku...aku nak roh ilmu tu hadir dalam hidup aku..n dalam masa yang sama.aku susah nak tapis kata2 org yang meruntuhkan semangat aku..so, sbb tu aku lebih ska dok jauh dari orang n hadi adalah member paling best...xder la selama aku dok dgn dia..semangat aku jatuh kerana dia...

tapikan..si member aku yang pandai sorang ni..kalau ckp...xberlapik...bagi aku...walaupun itu diri kita yng sebenar..jangan la nti kerana kata2 kita tu, seseorg yg sebenarnya hampir selangkah lagi menuju kebaikan...tiba2 dia berpatah balik menuju kejahatan..

sblm ni aku selalu buat org mcm tu..n skrg pn ada la jgk ckit2..kadang2 kita x perasan..mcm aku..aku selalu rasa itu satu gurauan padahal disisi orang lain, dia terkesan dengan kata2 kita..tu yang sering menakutkan aku...so..kalau ada kengkaan yang baca diari aku ni...yg aku ada salah kat korang, maafkan la yer..aku x sengaja..

td aku beli kitab tafsir munir.. harga dia LE 560..kalau x salah..bersamaan... RM 374.00 ..murahkan..? kalau kat malaysia...mahal gler..dalam RM700 jugak la..tu paling murah kalau x salah..sbb dia ada 16 jilid...



ni gambar dari bilik aku...agak2 kalau ada kawan2 yang nak beli kitab mcm ni..bagitau la aku..insya-Allah aku tolong sekadar yang mampu...apa2 pun..aku keluar dulu yer...

1 comments:

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?