-->

Sunday, May 3, 2009

cebisan doa yang kudambakan.....
Ya ALLAH..Permudahkanlah sahabatku ini menduduki imtihan duniaMu, jadikan debaran dijiwanya disebabkan risau jika gagal melamar ridhoMU, dengarilah rintihannya yang sanggup bersusah demi ilmuMU..terimalah airmatanya sebagi penyejuk kemurkaanMu, belailah jiwanya disaat dia terkulai lemah agar terhindar dia dari mengharapkan selainMu..


Malam ni aku online gna komputer..kat cc plak..selalu online ym kat hp jer...bila aku online je, aku dapat mesej diatas dari seorang kawan aku. Sangat2 menyentuh perasaan aku. Sebelum ni, aku xpernah rasa apa-apa kalau membaca cebisan kata-kata dan doa seperti ini. Sekadar membaca dan kemudian...aku delete..

tapi kali ini aku rasa bersyukur kerana menerima mesej ini. Samada dia memahami keadaan aku dan kemudian disampaikan mesej ini atau pon tidak... aku doakan dia berbahagia didunia dan akhirat. Aku mohon Allah tetapkan hati dan jiwanya hanya kepada Allah.

Harapanku, Allah sentiasa menetapkan aku lurus dijalannya. Jangan dibolak balikkan sekali lagi hatiku ini... Saat kematian itu sedang menantikan kedatanganku...

3 comments:

Muslimahsolehah said...

salam..ana dpt rasekn terlalu besar dan berat dugaan yg anta tanggung....ana ingin kenali enta dgn lebih dekat...email ana...honeynoor@yahoo.com

Muhammad Yusri bin Mohd Zahir said...

=) terima kasih. Bila nak disebut dan dikatakan berat ujian ana ni...xdak apa pun.. diri sendiri sahaja yang merasa berat. Kalau orang yang melihat pasti dikatakan masalah biasa. Biasalah manusia, bila kita terlalu sayangkan sesuatu benda atau perkara, biarpon perkara tu xpenting dimata orang lain, kita akan merasa kehilangan sendirian.. tetapi orang lain mungkin tidak memahami... so, bagi ana... ana kena cari ruang yang seluas-luasnya untuk hadapi ujian yang ana rasakan berat ni...

Muslimahsolehah said...

kalau enta merasa ujian yg enta tanggung begitu berat..ana rase berat lagi ujian Allah pd ana..yg sedang ana tanggung dan dah lama ana alami...dugaan begitu besar buat ana...tapi kita sebagai hamba Allah...mesti kuat,tabah...dan Allah berikan ujian itu...kerana kitalh insan2 yg telah dipilih untuk menghadapinya...

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?