-->

Sunday, August 23, 2009

sahur puasa hari ketiga
bismillah ..
hari ni dah masuk puasa ketiga . Bagi aku hari yang baik bermula dengan subuh yang baik . sekarang xsubuh lg.time sahur ni .. td aku terbangun awal . tengok kawan2 semua dah tido .. ada yang tido dalam lantai pon ada ... eh..dalam lantai pulak .. atas lantai .. tershashul .. kesiannya.. diorg dari muhafazah .. xcukup tempat tidur .


apa2pun yang penting muhasabah diri sendiri. Sejauh mana aku bawa diri aku untuk ramadhan kali ini. Aku dapat rasakan ramadhan kami ini, dari segi amalan , setakat ini .. alhamdulillah .. ok la .. cuma xbertambah pon .. sama je macam sebelum2 ni .. tp adri segi bacaan quran, aku gagal lagi. myb hari ni aku nak qada semula bacaan2 yang terlepas.

tu dari segi amalan. dari segi dosa. Ramadhan tahun ni mcm bertambah lak dosa aku .. huhU~ xpa2..aku akan cuba perhatikan setiap langkah dan detih nafasku supaya aku x tergelincir dan tersilap melakukan sesuatu. Kita perlukan muhasabah untuk kita koreksi dan kenali pencapaian kita sebagai seorang muslim.

aku nak lihat pula dari segi taqarrub aku kepada yang menciptakan aku . ni pon gagal. sekurang-kurangnya tahun lepas, semangat bulan pose, awal bulan aku bgn juga malam . kali ni xbgn la. xtau apa pasal. maybe banyak maksiat yang aku lakuan lantas buatkan aku jadi berat untuk bangun untuk dekatkan diri dengan Allah.

aku rindu dengan family. rindu-rinduan yang sampai mati pon tetap xkan hilang . xpa la..tu semua xpenting. hanya yang merasa sahaja yang tahu tahap kerinduan itu. erm, si +++ ni pulak .. selalu chat dgn aku kat oovoo . selalu gak bincang strategik nak masuk meminang .. hehe .. melawak je .

aku ingat kalau thn depan cukup duit.. ada rezeki, aku nak balik untuk sebulan. nak jumpa parent. balik lepas natijah kuar. apa2 pun aku dah dengar orang hidang makan sahur. hehe.. nak stop dulu yer.. salam

0 comments:

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?