-->

Wednesday, December 5, 2007

Orang ramai berasak demi Wings
Remaja semakin lupa agama...!!???

-----------------------------------







KUMPULAN WINGS.



SEBUT sahaja nama kumpulan Wings, pasti orang ramai tidak akan melepaskan peluang untuk menonton persembahan mereka.

Ini kerana peminat-peminat sedia maklum, Wings tidak akan mengecewakan mereka kerana kumpulan itu sentiasa memberikan yang terbaik.

Buktinya, Ahad lalu, lebih seribu orang sanggup berasak di Planet Hollywood, semata-mata ingin menonton showcase Wings yang bermula pada pukul 10.45 malam.

Itulah senario yang dapat dilihat setiap kali kumpulan yang dianggotai oleh Awie (Ahmad Azhar Othman), Joe (Abd. Zamin Abd. Kadir), Eddie (Samsaidi Ulong Idris) dan Black (Azmi Hashim) mengadakan persembahan di situ.

Rata-rata peminat yang hadir pada malam tersebut adalah mereka yang membesar dengan lagu-lagu Wings.

Justeru, tidak hairanlah setiap kali Awie mendendangkan lagu pasti peminat-peminat setia Wings akan menyanyi bersama.

Pada persembahan yang berakhir pada pukul 12.45 pagi itu, Wings tidak memperdengarkan lagu-lagu top seperti Intanku Kesepian, Taman Rashidah Utama, Di Ambang Wati atau Peronda Jaket Biru.

Menurut Joe, yang telah memukau penonton dengan petikan gitar solonya untuk lagu Watari dan Difficult to Cure, Wings sengaja mengelak daripada menyanyikan lagu-lagu yang sama.

“Lagu-lagu pada malam ini yang dinyanyikan oleh Awie kebanyakannya tidak pernah dimuatkan dalam album live. Kami berpuas hati dengan sambutan daripada peminat. Mereka sentiasa memberi sokongan kepada Wings,” kata Joe selepas showcase itu.

Antara lagu yang didendangkan pada malam itu ialah Lipas Kudung, Jumpa Hilang, Jerangkung Dalam Almari, Rock ‘N’ Roll Lu Punya Suka, Potret Monalisa, Inspirasi Taming Sari, Misteri Shakila, Sejati, Bujang Senang dan Tirai Horizon.

Wings yang merupakan salah sebuah kumpulan perintis irama rock di Malaysia bukan sahaja diminati peminat tempatan, malah peminat dari seberang turut hadir menonton showcase mereka yang mengenakan bayaran RM50.

Ini membuktikan bahawa daya tarikan sesebuah kumpulan rock bukan terletak kepada lagu yang dirakam sahaja, malah skil persembahan di pentas juga menjadi daya tarikan.

Wings seperti kumpulan muzik dari luar yang sering ditaja untuk mengadakan konsert di sini mampu memberikan persembahan yang terbaik.

Wings mula dikenali apabila album pertama mereka, Belenggu Irama diperkenalkan pada tahun 1987. Bererti Wings kini sudah 20 tahun beraksi di persada seni. Ingin menghadiahkan sesuatu kepada peminat-peminat yang telah menyokong perjuangan mereka sepanjang 20 tahun itu, Wings bercadang menjayakan konsert pada tahun hadapan.

Bagaimanapun kata Joe, semuanya bergantung kepada penaja. Wings amat berharap untuk mengadakan konsert bagi meraikan ulang tahun kegemilangan mereka dalam bidang seni.

“Sudah beberapa kali kami mengadakan showcase di Planet Hollywood dan sambutan yang kami terima amat menggalakkan.

“Jika kami boleh mengadakan persembahan di pentas yang lebih besar tentu lebih ramai peminat Wings yang hadir. Sebab itulah kami berharap ada penaja yang sudi menaja konsert Wings,” katanya penuh harapan.


---------------------------------

kalam editor - admin ( yusri zahir )

assalamualaikum...
kali ini saya bawakan kepada sahabat semua satu realiti yang kita seringkali terleka dengan kemajuan dan propaganda bahawasanya kita ini inginkan sebuah negara yang membangun seiringan dengan kemajuan dunia.

mari saya bawa sahabat2 mengimbau kembali beberapa tragedi atau sejarah yang pernah berlaku di malaysia samada baru ataupun yang lama.

Pernah diadakan suatu masa dahulu perhimpunan ilmiah yang dihadiri ulama' tersohor malaysia. Disini secara zahirnya tiada unsur2 yang membawa kepada keruntuhan moral remaja sehinga membawa kepada percampuran lelaki dan perempuan secara bebas...tetapi...
mengapa terdapat gerakan2 yang datang menyerang dengan bersenjatakan gas pemedih ata atas label meleraikan perhimpunan haram.

persoalannya disini.......
haramkah perhimpunan yang bertujuan menyampaikan ilmu kepada masyarakat?
perhimpunan ini disuraikan hanya kerana ulama' itu sebahagian daripada pembangkang...?

kalam saidina Umar..lihatlah pada apa yang diucapkan dan jangan lihat pada siapa yang mengucapkan..

kalam warga kerajaan sendiri mengatakan... ambil yang baik dan tinggalkan yang buruk..

disini ingin saya ketengahkan.kalaulah didalam majlis ilmu itu, ada provokasi untukmelawan atau berkempen menentang kerajaan, semudah cara kita gunakan kalam 'ambil yang baik dan tinggalkan yang buruk..'...

dalam menuntut ilmu, tidak perlu melihat pada sesiapa yang berucap hinggakan pada zaman dahulu seorg ulama yang dirompak, abdul qadir jailani yang akhirnya mengambil kalam perompak itu sebagai ilmu dari seorang guru.


kita lihat pada situasi diatas...kumpulan penyanyi yang secara terang2an tidak membawa apa2 faedah tidak lebih hanya memberi hiburan dan keseronokan...hinggakan anak2 muda..lelaki dan wanita meloncat2..terkinja2 mcm beruk sarkas yang diajar menari yang akhirnya bercampur tanpa batasan. Natijahnya, awal subuh pihak DBKL terpaksa mengutip kondom2 yang bertaburan..benarkan isu ini???

tetapi..mengapa perhimpunan ini dihalalkan...?
andaikata dalil untuk menguatkan hujah yang mengatakan bahawa perhimpunan ini adalah untuk memberi ruang penyanyi2 ini mencari makan...
persoalannya....
masih tidak adakah sumber rezeki yang lain..yang masih boleh dijadikan sumber nafkah sara hidup...? jika dikatakan tiada minat dalam bidang lain...bagaimana pula seorang doktor boleh menjadi seorg ahli perniagaan...?


jawapannya disni...
kita hidup dalam kepompong masyarakat yang beragama Islam tetapi menganggap islam itu hanyalah pada urusan aqidah dan amalan sahaja dan tidak menyeluruh.
disini salahnya kita.

kita sebenarnya ego dalam mempertahankan kehendak nafsu dan apa yang kita suka sehingga berusaha belajar dan mencari dalil tidak lebih hanya untuk menguatkan hujah kita yang sememangnya salah hinggakan kita membuang dalil2 yang menzahirkan salah laku kita....


kalau ingin mengubati penyakit, carilah doktor dan jangan cari mekanik...
kalau ingin mengubati aqidah dan ilmu agama, carilah ulama' bukan penyanyi dan juhala'....

wallahua'lam....

0 comments:

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?