-->

Monday, February 25, 2008

akal 'veteran'..hebat x?
salam sahabat..malam ni rasa letih lak...xtau la kenapa...maybe banyak tido...huhu...rancang nak gunting rambut ari ni..tapi x potong2 gak..ishk2....bak kata kawan saya yang banyak celoteh...rambut saya dah macam cangkul...ada plak mcm tu...

hurm...sebenarnnya ada benda yang nak dikongsi dengan sahabat2 sekalian...tapi letih lak nak taip..nanti2 la...

xdak apa2 pun...cma nak citer akal si 'veteran'...pandai n mantap...biasa la..kalau kita dah tua pun...macam tu gak...kalau kita tengok adik kita makan raun tikus..mesti kita halang sebab kita dah tau benda tu racun...mcm tu gak cerita yang saya nak kongsi dengan sahabat...cma saya tertarik dengan seorang ''ammu' ni...tajam akal dan mata dia walaupun bagai nak runtuh teksi dia..bila dia masuk...

kekadang...saya pelik jgak...macam mana la arab ni peka..hebat...tajam ingatan diorang..padahal diorang makan...roti...daging...xder lak mcam orang malaysia...agak rasa x kuat ingatan..makan pil yang dicampur sedikit dadah (ubat la..)...

so...saya buat kesimpulan...makan asli tu yang terbaik...tapi.saya sendiri x makan ulam2...xbest ar..kalau makan dagingpanggang...sate...ayam golek..fuh..sedap kan...? =)

hehe..xdak apa2 pun...saja nak hilang kerinduan kat malaysia nu...erm, kerap kali bila difikirkan makanan..mesti teringat malaysia...bila difikirkan kelaparan..mesti teringatkan si pengemis arab yang comot..mungkin x mandi setahun...kat malaysia...pengemis2 kita..mandi gak...

bila dah datang fikrah2 dan bayangan2 mcam tu...rasa bersalah pulak sebab apabila berada di malaysia dulu..xpernah bersyukur dengan apa yang ada...kalau ibu dan ayah saya baca artikel saya ni..saya harap...ibu dan ayah halal kan makan dan minum..dan maafkan kerenah2 dan nakal kebudakan saya dulu, kini, dan selamanya...

setiap nafas yang kita sedut...setiap langkah yang kita susuli..setiap gerak yang kita sapai...semuanya ada keaikan dan keburukan...

sebagaimana mulut kita petah berbicara...petah berjanji...selalu sahaja terpesong dan jatuh kearah yang buruk...ada yang menyakitkan hati saudara kita...ada yang penipuan dalam berbicara...ada makian dan cacian...semua tu..kadang2 kita x sedar...dan menyesal setelah semuanya berakhir dan terlambat...

semalam..sebelum saya tidur...terfikir sesuatu...niat jahat yang terlintas...biarkan...jangan bagi niat itu terus menghasut hati saya...dan kalau niat yang baik itu melintas..tahan...pujuk ia masuk dan meresap kedalam hati saya...

sebagai seorang sahabat...apa yang boleh saya ulang dan ungkapkan..bertegurla...kerana kawan itu cermin bagi diri kita...kalau ada yg x elok..berterus terang...jangan disimpan...ikan yang busuk..kalau disimpan..lagi meluat...biar lah teguran itu atas landasan hikmah..jangan la melulu dan mengikut perasaan marah...=)

semoga kita semua diberkati Allah....salam....

3 comments:

JOHANENDON said...

erm\`banyak lagi keajaiban ALLAh pada org arab...

cuma kadang2 ade je yg slek...kita amek selalu yg elok

Muhammad Yusri bin Mohd Zahir said...

betul2...banyak kan...? amik yang jernih..buang yang keruh...mesti nampak kejernihan yang asli...

Erma Fatiha said...

sedapnya ayam golek.fuhh =)

by the way, there is a good side and bad side to most people...some people can remember well, but some of them, can understand more. The best is when u understand it =)

some said, the more difficult something became, the more rewarding it was the end..so usaha lah lebih2 =)

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?