-->

Monday, February 25, 2008

Lali gosip kahwin Tan Sri

Lali gosip kahwin Tan Sri

SEPANJANG pembabitannya dalam dunia hiburan, sejak lebih setahun lalu, pelakon Rozita Che Wan melahirkan kesyukuran kerana dirinya belum ditimpa gosip yang mampu meruntuhkan kerjaya dan memusnahkan kepercayaan masyarakat terhadap dirinya. Begitupun, sebagai wanita yang mula dikenali ramai dan hidup pula sendirian, tentunya dia tidak mampu menjauhkan diri daripada cerita panas yang mengaitkannya dengan golongan lelaki.

Selepas dikaitkan dengan aktor Zizan Nin, dia didakwa pula sudah bergelar isteri kepada seorang lelaki berstatus Tan Sri. Malah, kata pelakon jelita ini, ramai juga rakan dan kalangan artis yang menghubunginya, mengucapkan tahniah atas ‘perkahwinannya’ yang dia sendiri tidak ketahui.




"Rasanya, gosip saya berkahwin dengan seorang lelaki bergelar Tan Sri R itulah yang paling sensasi pernah menimpa diri saya setakat ini. Mana tidaknya, tiba-tiba saja ada teman dan artis yang menelefon saya, bertanya mengapa saya tidak menghebahkan perkahwinan itu? Mereka juga sempat mengucapkan tahniah.

"Masalahnya, saya sendiri tidak mengenali mana-mana Tan Sri, jauh sekali untuk berkahwin dengan seseorang yang dipanggil Tan Sri R. Entah bagaimana cerita sebegitu boleh tersebar?" tanya Rozita kembali ketika ditemui pada majlis memperkenalkan dua set barang kemas yang bakal menjadi milik Bintang Paling Popular dan pembaca bertuah Anugerah Bintang Popular Berita Harian di bilik pameran Habib, Ampang Point, baru-baru ini.

Tidak cukup dengan Tan Sri R, baru-baru ini, gambarnya terpampang pula di ruangan gosip Bintang Popular, yang mengaitkannya dengan si bujang terkenal, Yusry Abdul Halim. Ketawa apabila membaca artikel terbabit, Rozita memberitahu, dia sendiri belum pernah bertemu secara berdepan dengan penyanyi, pelakon dan pengarah terbabit.






"Entah-entah, Yusry pun tidak mengenali siapa saya?" ujar Rozita yang menepis cerita kononnya dialah wanita yang dilihat berduaan dengan anggota KRU itu di Bangsar.

Ibu kepada dua anak lelaki, Ammar Effendy, 12, dan Aniq Ezzra, 10, ini menegaskan, dia menceburkan diri dalam dunia seni bukan untuk mencipta cerita panas sedemikian. Bukan juga populariti yang dikejar, dia sebaliknya berlakon untuk mencari rezeki menampung hidup mereka tiga beranak.

Sebelum bergelar peragawati dan pelakon, wanita cantik berusia 35 tahun ini terbang di awan biru sebagai pramugari selama tiga tahun. Dia juga pernah menghiasi klip video lagu Juwita (Citra Terindah) nyanyian M Nasir, apabila berjaya mengetepikan saingan 40 model lain. Klip itu membuatkan peminat mula bertanya, siapakah si jelita yang mendampingi sifu muzik berkenaan?

Sepanjang tahun lalu saja, Rozita terbabit dalam 22 judul drama televisyen. Ia satu pencapaian yang dikira cukup baik bagi pelakon yang baru saja berjinak-jinak di lapangan lakonan. Antara judul yang mengangkat namanya sepanjang 2007 ialah Susuk, Jelatang, Diari Ramadhan Rafique, Tetamu Rindu, Bisikan Hati, Berakhir Satu Penantian dan Sesuci Cinta Sofea.




Pada ketika namanya menjadi buruan produser, dia yang kini terbabit dalam penggambaran filem Kantoi bersama Yassin dan Nur Fazura, enggan mendabik dada meletakkan dirinya dalam kategori artis popular.

"Saya sendiri tidak tahu saya popular atau tidak. Semuanya terletak di tangan peminat di luar sana. Namun begitu, tidak saya nafikan, sejak akhir-akhir ini, saban hari tawaran berlakon drama tiba ke tangan saya. Semua itu ialah rezeki pemberian Tuhan. Niat saya berlakon dulu pun untuk mencari rezeki halal, bukan untuk mengejar kemasyhuran.

"Tetapi, saya cukup mengerti, populariti dan dunia lakonan saling berkaitan. Justeru, saya tidak dapat melarikan diri daripada turut menjadi perhatian. Saya amat bersyukur dengan segala tumpuan yang diberikan, walaupun pada waktu yang sama, kehidupan saya juga turut berubah. Kini, apabila melangkah saja keluar rumah, ada saja yang mengenali kita. Hendak keluar sebentar, lama pula jadinya.

"Jika diikutkan hati, tentulah saya inginkan kehidupan yang lebih normal dan tenang. Namun, inilah kenyataan yang saya perlu terima apabila bergelar anak seni," katanya yang menganggap lakonan sebagai sebuah pekerjaan.

Ditanya mengenai pencalonannya ke peringkat Top 5 kategori Pelakon TV Wanita Popular, Rozita yang menggayakan set barangan kemas yang bakal dimiliki pembaca bertuah BH pada petang itu memberitahu, dia tidak meletakkan harapan menggunung untuk mengungguli kategori berkenaan, menyedari saingannya bukan calang-calang.

"Sampai ke peringkat Top 5 sendiri satu pencapaian yang cukup membanggakan bagi pelakon baru seperti saya. Bayangkan saja, calon akhir lain ialah pelakon yang jauh lebih ternama dan berpengalaman berbanding saya," katanya yang bersaing dengan Rita Rudaini, Dynaz, Eja dan Fasha Sandha.


INFO: Rozita Che Wan



Pernah muncul dalam lebih 50 iklan komersial termasuk iklan AmBank, High 5 dan Rorine.


Dia juga membintangi filem Misteri Balan Balan The Movie, yang dijangka memasuki pawagam pada tahun ini.


Sebelum berlakon dalam Kantoi, dia pernah menolak tawaran menjayakan watak Dr Rita dalam filem itu kerana percanggahan jadual kerja. Namun rezeki menjadi miliknya semula apabila Rita Rudaini tidak dapat meneruskan projek berkenaan.


Drama bersiri Susuk tayangan stesen televisyen nombor satu negara, TV3, tidak syak antara judul yang menaikkan nama Rozita dalam dunia hiburan tempatan.


Sudah lima tahun Rozita bergelar ibu tunggal, setelah berpisah dengan suami yang juga seorang juruterbang kanan di Penerbangan Malaysia. Katanya, hubungan bersama bekas suami masih baik dan dia tidak pernah mengabaikan tanggungjawab sebagai bapa kepada dua anak mereka.

FAKTA: Hadian tajaan Habib Jewels


Hadiah tajaan Habib Jewels untuk Bintang Paling Popular bernilai RM150,000 itu diperbuat daripada emas putih 18 karat, dengan berlian potongan mawar, nilam merah jambu dan rantai kunzite serta berlian. Rantai tiga lapisan itu mengandungi 1,088 biji berlian seberat 11.60 karat, enam batu kunzite seberat 99.59 karat dan berlian potongan mawar seberat 2.46 karat.


Bagi melengkapkan kalung itu, turut disediakan ialah kerongsang sepadan yang dibentuk daripada emas putih 18 karat dengan berlian potongan mawar, beril kuning, morganite dan berlian. Kerongsang berkenaan mengandungi 147 biji berlian seberat 1.30 karat, 33 biji berlian potongan mawar seberat 2.99 karat, beril kuning seberat 10.31 karat dan morganite dengan berat berjumlah 14.84 karat.


Untuk pembaca bertuah pula akan menerima rantai leher daripada emas putih 18 karat bertatahkan berlian seberat 6.97 karat serta 20 batu aquamarine seberat 35.20 karat.








lidah pengaturcara : kan bagus kalau dihadiahkan nilai semahal hadiah ni kepada fakir...xpon kepada orang yang pandai jaga akhlak...patut ke perempuan yang terdedah sana-sini digelar bidadari...? bidadari dunia kot....erm...sehebat mana ye bidadari dunia ni..? sedangkan rasul sabda..dunia ni macam bangkai...kalau la dunia ni bagi kita dah hebat...bidadari tu kurang hebat sikit je dari dunia...macam mana kita nak letakkan taraf bidadari ni...?...macam bangkai atau teruk dari bangkai..?

0 comments:

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?