-->

Wednesday, May 27, 2009

hari pertama, kedua dan ketiga

salam semua ... hehe .. tajuk ari ni macam org nak belajar mengira lak .. bukan mengira dan bukan jugak berkira .. cukup sekadar memainkan emosi diri dalam melayari hidup yang entah di mana penghujung...

hari ni dah khamis .. actually yg aku maksudkan semalam ... hari exam ... aku dengan semangat yang ada la ciput untuk exam, dengan yakinnya aku kemas beg dan bersedia ke azhar. Aku pg dengan member ala-ala cina .. hehe ...

mula2 best la beli roti ... makan dalam bas ... lama jugak dalam bas tu .. tp aku xsedar sesuatu .. bas masih dengan peranan dia .. tayar still bergolek gerakkan bas. tup2 aku terasa seperti miss sesuatu .. aku cek beg aku .. huaaarggg~~!!!! aku tertinggal kernih ..... (untuk diorg yang xtau apa tu kernih, kernih tu kad student. Kalau xdak xleh masuk exam)


lucky_numbers_abstract_wall_art1

time tu dah bupul 12kot kalau x salah .. exam pukul 1 ... perjalanan nak pergi azhar kalau xjem ada la dalam stgh jam hinga 45 minit .. kalau jem, lambat berkali2 ganda bykya... aku berkejar pualng ke rumah .. perhh .. jumpa jugak kernih ..

then , aku dengan pantas berlari turun .. bila dicongak2, takut xsempat sampai... aku naikla teksi .. kena 15 genih ..rasa mcm dah kena kencing .. lantakla .. malas nak fikir .. aku sajak je dalam teksi tu .. siap leh tido lg ...

sampai je kat depan azhar ... aku bukak pintu teksi tu .. kaki sebelah dah kuar tapi tangan beraba capai beg ... beg? beg aku mana? huarrrggg ~~ !!!!!! beg aku pulak yg tertinggal ...



huhu ... aku dengan selamba .. kuar dari teksi n bayar 15 genih harga yg dikencing ... aku lintas jalan pergi Azhar .. aku langkah je masuk .. rasa tenang jer ...hehe .. xtau kenapa ... lepas solat tahiyatul masjid .. aku relaks jap .. dok cri member2 sebatalion dengan aku ... nak pinjam nota ... tapi xder .. hoho ~....

h1_what_it_means


sebenarnya bukan benda ni aku nak citer, aku nak cerita pendek je .. cma nak kongsi perasaan dan perasangka aku terhadap kehidupan exam dan keexaman ni ...

1st day time nak exam .. cuak ..gemuruh .. mcm2 perasaan ada ... bila dah habis exam.. rasa nak nangis ..untuk yang xleh jawab la ..pastu buat decision untuk berhibur .. kalau student azhar ada 2 hari untuk tenangkan fikiran n ulangkaji maddah (subjek) seterusnya.. so boleh dikatakan 2 hari untuk berhibur..

maknyanya .. 2nd day exam aku kat cni .. time untuk aku berhibur n tenangkan fikiran ... kemudian bila masuk hari ketiga ... huhu~ perasaan lain lak ...

hari ketiga ... standart punya perasaan nak exam .. risau .. takut .. gemuruh .. macam2 la ..
tapi aku pelik ckit .. maybe dsisebabkan aku x prepare aku jadi xtakut nak exam .. rasa comfirm je naik tahun ( sebaliknya) so.. buat dono je ... apa2 pun aku tetap jadi terketar2 bila dapat soalan ... dapat otak aku .. aku cakap .. kalau la dia mintak jawapan dalam bahasa melayu.. dah lama aku mintak 3-4 buku jawapan lagi sbb xcukup nak tulis jawapan ..

bukan nak ckp aku ni tau jawapan cuma sekadar nak bgtau kalau bab nak merapu aku la no satu ... haha... standart la td subjek bahas .. so kena bahas la .. buat mcm folio tu .. student malaysia jgn peliklak ... mmg student azhar buat folio time exam 3 jam tu .. semua input dari otak bukan dari buku .. advantage untuk student m'sia.. buat folio bulan ni .. 2 bulan lg baru hantar ..

apa2 pun ilmu itu penting .. xgna jugak kalau sistem belajar bekesan tapi ilmu x bertahan .. macam aku .. :)

sampai tu je pengalaman best aku ... malas la nak citer panjang2..nak solat subuh lak .. salam z......

1 comments:

kembara™ said...

salam perkenalan...huhu..tak jumpe ke tempat follower saya?ade kat bawah posting..scroll skit..jumpelah nanti...papepun...blog yang menarik.:D...saya dah jadi n menambahkan jumlah follower awak...bitaufik wannajah dalam imtihan..
wslm

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?