-->

Sunday, August 9, 2009

broadband .. ??
bismillah ...
dah 3 hari agaknya x posting artikel ... sebab broadband x ok lak... semalam pg cs ( city star) .. untuk mereka2 yang dok malaysia, for info ... cs ni lebih kurang mcm sunway pyramid kot ... kalau x salah .. besar jugak la .. dalam 5-6 tingkat ... kat ctu la ada mcm2 .. ali cafe pon ada.. huhu~ .. power root punya produk ... kat cs jugak la ada center communcation .. apa2 pon .. bukan nak cerita pasal cs..nak cerita pasal broadband ...

aritu broadband xleh pakai .. aku pg la cs ni .. pg center .. bayar untuk bulan lepas ... rule nak bayar broadband ni .. kira ... pakai dulu baru bayar ... disebabkan malas nak pg jalan2 .. so, aku tangguhkan .. sampaila ari apa ntah .. tiba2 xleh pakai .. aku pg la bayar .. kot2..itu punca maslahnya ... kemudian, bila dah sudah bayar..aku pon balik rumah dengan perasaan yang agak yakin broadband dah boleh pakai ..

sampai je kat rumah .. aku on pc .. tunggu dengan sabar .. sabar kan sebahagian daripada iman ( ada qill .. sabar separuh daripada iman . fuh banyak tu separuh .. 2kali sabar ..iman aku dah penuh ..keh2) .. aku cucuk usb modem broadband tu .. skali aku click connect ... xboleh jalan .. mmg xleh jalan ... boradband bukan untuk jalan kan .. huhu~ .. maksud aku line xder jugak .. mcm yg sebelum ni ..

hangin gak aku ni .. ape kes dengan etisalat ni .. tiba2 muncul dari hati aku ni perasaan ingin menjual komputer n broadband aku ni .. huhu~ .. rasa malas lak nak pakai .. dah la nak bayar bulan2 .. penat .. tp xpa ja .. aku perlu bersabar .. sebab muslim itu kan manusia yang kuat bersabar .. ehheehhe .. motivasi untuk diri sendiri ..

aku pergi lg ... etisalat center.. kali ni .. aku pergi jumpa amil service . org yg uruskan sebarang urusan servis ni ... alhamdulillah .. dia buat semuanya tanpa banyak songeh dan yg penting .. senyuman .. huhu ~... dah boleh pakai .. kat center la..

aku pon balik rumah .. sampai kat rumah .. aku terus cuba.. sekali lagi hati aku berapi ... tetap xleh pakai .. huahua .. aku dah geram dah ni ... nak je jual komputer ni .. skali dengan broadband ... kira cincai .. pc + broadband = LE 10 ... huhu~

tp xder la sampai hati nak jual .. byk benda yg bersangkut dengan broadband ... so, niat itu dibuang terus .. dengan perasaan yang geram .. aku setup lagi pc aku .. biasa la .. hobi aku kan setup pc sampai hard disk rosak ..

lepas setup ... dah dapat line ..perghhhh .. bangga lak aku ... tp line GPRS je .. xpa la .. asalkan boleh online ym .. tp aku masih mengharapkan line HSDPA tu ... aku tunggu lagi .. aku biarkan je online .. bila lampu broadband tu naik hijau ...aku terus check .. kalau GPRS .. dia naik biru ... sekali .. dalam pukul 2 mcmtu .. lebih kurang pukul 2 la .. lampu tu tukar hijau ..

aku cepat2 buka .. dan ... aku berjaya menjadikannya HSDPA .. hehe .. padahal line mmg teruk ..kehkeh2 ... apa2 pon..xjadi la nak jual komputer ... tu jer nak bgtau sebab aku xupdate blog .. ada artikel lg nak masukkan .. jap g aku masukkan .. nak basuh baju jap ..
salam ...

2 comments:

Budak Malu818 said...

salam cik,sy pkai broadband gak..maxis ngn celcom..tp,ada msalah sikit..mcm yg cik kate,line asyik xader ajer..sedikit bengang jugak la..pendekkan citer,mcm mane cik setting smpai bleh jadik hspd? berjoman kot,sy menunggu nk dpat hspd 2..please..hehehehe...

yusri zahir said...

salam .. sorry erk..sy bukan cik..sy yusri.. kat mesir mmg dapat HSPDA.. sy xtau lak mcm mana dgn celcom dan maxis sbb xdok malaysia.. :)

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?