-->

Thursday, April 1, 2010

Sebab al-Quran sebagai mukjizat & benar sepanjang masa siri 1

  1. Sebab al-Quran sebagai mukjizat & benar sepanjang masa siri 01
  2. Sebab al-Quran sebagai mukjizat & benar sepanjang masa siri 02
  3. Sebab al-Quran sebagai mukjizat & benar sepanjang masa siri 03


السلام عليكم
بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
الحمد لله رب العا لمين. الصلاة و السلام على رسو ل الله. عما بعد





Sebelum menjadi Rasul, Nabi Muhammad SAW telah diberi gelar AL-AMIN, yang artinya terpercaya, tiada pernah berdusta / bohong.

Rasulullah Muhammad SAW pun banyak mempunyai mukjizat nyata dengan izin ALLAH, iaitu:

Mengerti bahasa binatang seperti Nabi Sulaiman
Memerintah bumi & pohon seperti Nabi Musa
Diberi mukjizat seperti Nabi Ibrahim
Anak yang meninggal bangkit hidup kembali...

Menyembuhkan orang buta
Menyembuhkan orang lumpuh
Menyembuhkan orang cacat sejak lahir
Mengetahui isi hati

Memberi makan beribu orang dengan seketul makanan
Memberi minum beribu orang dengan sikit air
Mengeluarkan air ditengah padang gurun
Mengeluarkan air dari sela jari untuk wudhu beribu orang
Menyembuhkan putri raja yg cacat tanpa tangan & kaki

Membelah bulan menjadi 2 bagian
Dan ini telah dibuktikan oleh para astronot yg menghabiskan dana ratusan juta dollar

Mengetahui apa yang telah terjadi
Mengetahui apa yang sedang terjadi
Mengetahui apa yang akan terjadi
Melihat yg dibelakang punggungnya seperti dari depan

Musuh bergetar tak mampu membunuh
Bumi memakan orang yang hendak membunuh beliau
Musuh tak dapat melihat beliau
Tidak dapat dibunuh musuh

Rombongan berkuda para sahabat boleh dapat Menyebrang laut dengan berkuda saat mengejar musuh Yang lari dengan kapal layar

Terkadang ada muslim yg tak percaya mukjizat ini kerana ia blum pernah membaca hadist shahih bukhori & Shahih Muslim ataupun Shahih Achmad (yang lengkap bukan ringkasan hadist).

Untuk sekedar reference, sila tengok website:
http://id.wikipedia.org/wiki/Mukjizat_Muhammad

Ada orang cakap jika website tak boleh digunakan sebagai reference untok sebuah karya tulis ilmiah, itu ialah benar, tapi macam mana sy nak bagi tunjuk kitab Hadist original setebal itu & tidak 7-8 Seri tapi lebih sedangkan kita diseberang samudra & pulau-pulau?

Tentu cara yg mudah ialah saya bagi website address sebagai reference, jika nak yakin, maka kena tengok kitab hadist yg lengkap & bukan cuma ringkasan.

Padahal mukjizat dalam website di atas cuma sikit sahaja dari Hadist Shohih Bukhori & Shahih Muslim yang sebenar. Jumlahnya cukup ramai menjumpai sekitar lebih dari 300 kisah mukjizat lainnya...

Tapi...
Semua itu telah beralu...
Semua itu tinggal cerita sahaja...
Semua itu hanya dapat kita dengar saja..
Semua itu tidak dapat kita lihat sendiri...

Akan tetapi...Qur'an...
Sebuah buku yang banyak mengandung banyak keajaiban ayat yang baru dapat dibuktikan secara nyata oleh ilmu pengetahuan dan bahkan alat modern tercanggih abad terakhir, telah dinyatakan Qur'an 1400 Tahun yang lalu...

Qur'an...
Ialah mukjizat sepanjang masa...
Di masa sastra,diakui bahwa Qur'an ialah sastra terindah..
Keindahan bahasa & hikmah didalamnya sangat tajam..

Di masa keajaiban, Qur'an ialah keajaiban dari keajaiban...

Dari segi matematika, Qur'an ialah keajaiban matematika

Di masa perang dunia 2,Qur'an telah menulis formula nuklir

Di masa Ilmu pengetahuan, tak satupun dari ayat Qur'an yang bertentangan dengan ilmu pengetahuan, malah ayat Qur'an menyatakannya secara rinci...

BAHKAN, MASIH BANYAK AYAT QUR'AN YANG BELUM DAPAT DI BUKTIKAN OLEH PENEMUAN TEKHNOLOGI MODERN.

Semua ini masih dapat kita lihat di hadapan kita sendiri...

Maka apakah mereka tidak memperhatikan Al Quran? Kalau kiranya Al Quran itu bukan dari sisi Allah, tentulah mereka mendapat pertentangan yang banyak di dalamnya. (QS. 4 An-Nisaa':82)

Itulah sebabnya ramai muslim tak tahu mukjizat nyata menyembuhkan orang lumpuh dan lainnya dari Rasulullah Muhammad SAW kerana ramai kita tak baca hadist secara lengkap.

Dan lagi, itulah mengapa Qur'an disebut sebagai mukjizat terbesar dari Rasulullah Muhammad SAW & Mukjizat sepanjang masa.

Sebuah buku yang diwahyukan kepada Rasul dijaman kuno tanpa tekhnologi yang tidak dapat membaca, ditujukan pada umat yang bisa membaca dan selalu membaca serta terpelajar di akhir masa yang penuh dengan kecanggihan tekhnologi.

Qs. 17 Israa':81. Dan katakanlah: "Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap". Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap.
==================================

BUKTI TERKUAT ISLAM AGAMA YANG SEBENAR

5 berbeza agama meski yakin sangat TAK berarti ada 5 Tuhan diatas sana, tetap Tuhan itu cume 1 sahaja. Bila Tuhan sesungguhnye cuma 1 sahaja, ertinya agama yang benar cume 1 sahaja, maknanya agama lain tidak berasal dari Tuhan, tapi buatan manusie dan atau sudah tidak murni berasal dari Tuhan.

MAKNANYA, KITA DISINI TAK CAKAP PASAL ""KEYAKINAN"", TAPI KITA PAPARKAN PASAL ""BUKTI"".

Sekarang, macam mana kita boleh tau sesuatu agama boleh terBUKTI benar?
Bukti apa yang kena digunakan didalamnya?

Kita tak boleh ambil BUKTI daripada cakap seseorang, apakah die Haji, atau paderi atau pendeta atau biksu! Apa pasal? kerana ia ialah manusie yang TAK SEMPURNA.

Kita pun tak boleh ambil BUKTI television atau ke mass media! Apa pasal? Kerana ia tetaplah buatan manusie yang TAK SEMPURNA.

Kita pun tak boleh ambil BUKTI dari sekumpulan kecil umat! Apa pasal? Kerana ia ialah manusie yang TAK SEMPURNA.

Misal: Di Malaysia & Indonesia semua orang miskin ialah ramai beragama Islam, tapi tak bermakna Islam itu tak baik, pasal di Philipina yang miskin ialah ramai Katholik!

Di Malaysia & Indonesia ramai penjahat ialah Islam, tapi tak bermakna Islam itu jelek pasal di Mexico yang menjadi penghuni lokap / penjara ialah Katholik!

LALU BUKTI APA YG BOLEH DIGUNA UNTUK MEMBUKTIKAN SEBUAH AGAMA BENAR?

BUKTI itu haruslah berasal daripada KATA TUHAN, atau FIRMAN TUHAN! Macam mana kita boleh dengar FIRMAN TUHAN??? Tentu sahaja dari KITAB SUCI agama tersebut. Bila benar Kitab Suci itu berasal dari Tuhan, maka HARUSlah ia tidak ada kesalahan sesikit apapun!!!

Sekarang, mari kita tengok sikit contoh kesalahan alkitab Christian:

Ayub 26:11 Tiang-tiang langit bergoyang-goyang; tercengang-cengang oleh hardik-NYA.

Mazmur 75:4 Bumi hancur & semua penduduknya; tapi AKU-lah yang akan mengokohkan tiang-tiangnya.

Boleh kita ambil soalan, mungkinkah Allah salah berfirman? Apakah Tuhan tak MAHA TAHU? Apakah Tuhan Tak tahu jika langit tak memiliki tiang? Darimana kesalahan 2 ayat diatas? Masih sucikan Kitab Christian? Macam mana dengan ajaran lain?

INGAT !!! Kesalahan macam ni tak cume 100 atau 200 kesalahan, tapi sangat ramai sekali sehingga jumlah melebihi daripada 1000 kesalahan.

Skarang mari kita tengok apa yg Qur'an tulis pasal TIANG LANGIT.. ;)

Allah-lah yang meninggikan langit TANPA TIANG (seperti) yang kamu lihat...

DIA menciptakan langit TANPA TIANG yang kamu melihatnya...

1 pertanyaan sahaja.
Betul atau Salah kitab Christian dalam soalan ini???

Bila ada 1 titik kesalahan kecil sahaja, maka boleh kita cakap bahwa kitab itu sudah tidak lah suci lagi.


Bila ada 1 titik kesalahan kecil sahaja, maka boleh kita cakap bahwa kitab itu sudah tidak lah suci lagi.

Penyembahan kepada Jesus sama sekali tak ada dasar BUKTI dari alkitab Christian, kerana tak da 1 ayat pun dari Jesus soalan perintah untuk menyembah dirinya. Tapi malah ramai ayat dari alkitab Christian yang menyuruh menyembah HANYA PADA ALLAH SAHAJA.

Jesus dalam alkitab christian pun bersyahadat, ini ayatnya:

Yohanes 17:3 “Inilah hidup yang kekal itu, yaitu mereka mengenal Engkau, SATU-SATUNYA ALLAH YANG BENAR, & mengenal YESUS KRISTUS YANG TELAH ENGKAU UTUS”.

Yang ditulis huruf besar, dalam bahasa arabnya ialah:
Tidak ada TUhan selain ALLAH...!!!
Isa Rasulullah...!!!

Ini sama dengan syahadat umat islam:
Tidak ada Tuhan selain ALLAH
Muhammad Rasulullah...

Ini pun bisa dibuktikan jika Yesus tak menyuruh orang untuk menyembah dirinya, tapi malah jesus menyuruh menyembah hanya kepada ALLAH sahaja:

Matius 4:10 & Lukas 4:8 Kata Yesus padanya: “Enyahlah, Iblis! Sebab tertulis: Engkau harus menyembah Tuhan, Allahmu, & hanya pada Dia saja kau berbakti!”

Jelas Yesus tak bilang: Engkau harus sembah Aku/Trinitas!

Itulah mengapa semua Nabi itu Islam, kerana baik dalam Qur'an maupun Alkitab christian sekali tertulis jika tugas utama para Nabi ialah menyeru pada MENYEMBAH PADA 1 ALLAH SAHAJA.

Jesus pun berkata jika TUGAS UTAMANYA atau HUKUM TERUTAMA ialah MENYEMBAH 1 ALLAH SAHAJA:

Markus 12:29 Jawab Yesus:“Hukum terutama ialah: Dengar, hai orang israel,tuhan Allah kita,Tuhan itu esa.

Yesus bilang: “Tuhan Allah kita.”artinya=Tuhanmu & Tuhanku!

Hal ini sesuai dengan apa yang dikatakan oleh Nabi Isa AS dalam Qur'an:

Qs.3 Ali Imran:51. Sesungguhnya Allah, Tuhanku dan Tuhanmu, karena itu sembahlah Dia. Inilah jalan yang lurus".

Jesus tak bilang: Tuhanmu itu Aku! Tuhan itu Trinitas!

Sabda Yesus sama dengan sabda Nabi Musa dalam Ulangan 6:4= Dengarlah, hai orang Israil: Tuhan itu Allah kita, Tuhan itu esa!

Dalam Qur'an, di akherat Nabi Isa AS akan ditanya ALLAH apakah Nabi Isa AS menyuruh umat manusia untuk menyembah dirinya (Nabi Isa AS) dan ibunya. Dan Nabi Isa AS berkata jika dia cuma menyuruh menyembah pada ALLAH sahaja, Tuhan-nya Nabi Isa AS.

Qs.3 Ali Imran:116. Dan ketika Allah berfirman: "Hai Isa putera Maryam, adakah kamu mengatakan kepada manusia: "Jadikanlah aku dan ibuku dua orang tuhan selain Allah?". Isa menjawab: "Maha Suci Engkau, tidaklah patut bagiku mengatakan apa yang bukan hakku (mengatakannya). Jika aku pernah mengatakan maka tentulah Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku dan aku tidak mengetahui apa yang ada pada diri Engkau. Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui perkara yang ghaib-ghaib".

117. Aku tidak pernah mengatakan kepada mereka kecuali apa yang Engkau perintahkan kepadaku (mengatakan)nya yaitu: "Sembahlah Allah, Tuhanku dan Tuhanmu", dan adalah aku menjadi saksi terhadap mereka, selama aku berada di antara mereka. Maka setelah Engkau wafatkan aku, Engkau-lah yang mengawasi mereka. Dan Engkau adalah Maha Menyaksikan atas segala sesuatu.

Yesaya 45:6 Supaya orang tahu dari terbitnya matahari sampai ter-benamnya, jika tidak ada yg lain di luar Aku. Akulah TUHAN & tidak ada yg lain.

Yesaya 43:10 "…jika Aku tetap Dia.Sebelum Aku tidak ada Allah dibentuk, & sesudah Aku tidak akan ada lagi.”,

Masih ramai lagi ayat baik dalam Qur'an, Perjanjian Lama & Perjanjian Baru yg berbicara soalan MENYEMBAH HANYA KEPADA ALLAH SAHAJA.

1x lagi, tak ada 1 ayat pun dalam alkitab christian ayat tentang jesus berkata: akulah Tuhanmu, jangan sembah ALLAH, tapi sembahlah aku sahaja!

Malah yg ramai boleh didapati ialah perintah Jesus agar menyembah cuma kepada ALLAH sahaja.

Satu dari ajaran utama Christian iaitu jika manusia terlahir sudah membawa dosa warisan dari Nabi Adam kerana makan buah terlarang. Dan kata paderi/pendeta, dosa warisan ini tak boleh hilang kecuali dengan meng-akui Jesus sebagai Tuhan yang menanggung dosa seluruh manusia dengan cara mati di tiang salib.

Ajaran ini pun tak betul pasal dalam alkitab pun ramai terdapat ayat soalan dosa itu kena ditanggung sendiri, baik dalam perjanjian lama & baru tak dapat ditanggung orang lain... ini ayatnya:

Yehezkiel 18:20 Orang yg berbuat dosa, itu yg harus mati. Anak tidak turut menanggung kesalahan ayahnya & ayah tidak turut me-nanggung kesalahan anaknya. Orang benar akan menerima berkat kebenarannya, & kefasikan orang fasik akan tertanggung atasnya …

Ayat ini & puluhan ayat lainnya jelas2 menolak dosa waris!

Matius 19:14 Tapi Yesus berkata: "Biarkan anak2 itu, jangan halangi mereka datang padaku;sebab orang2 yg seperti itulah yg empunya Kerajaan Sorga."

Saat itu belum ada lagi penebusan dosa lewat tiang salib kerana Jesus belum disalib. Jesus sahaja bilang anak kecil itu suci dari dosa & boleh masuk surga! Muslim sejalan dengan Jesus jika anak terlahir SUCI!! Apa hal kristian susah2 nak bawa dosa waris?!?

Lagipule Jesus di Matius 6:12 & Lukas 11:4 jelas berkata jika minta ampun dosa itu langsung kepada Allah, muslim pun meminta ampun langsung kepada ALLAH, bukan dosa ditebus dia orang/orang lain.

Jesus tak pernah suruh org berdoa minta ampun padanya. Jika dosa waris tak ada & minta ampun itu harus langsung pada Allah,maka penebusan dosa di tiang salib pasti bohong!

Sebetulnya masih ramai lagi ayat soalan dosa ini dalam perjanjian lama maupun baru, tapi 3 ayat contoh itu dirasa sudah cukup.

Sy ada holy bible, mulai dari 1811 (bukan 1911), 1928, 1962, 1971, 1979, 1985, 1990, 2006. Semua tak sama, ada ramai sekali perubahan menjumpai 100 ayat lebih yg dirubah.

Saya bagi sikit contoh sahaja dalam imamat 11:7, disana sebetulnya tertulis jelas jika segala jenis babi itu HARAM, tapi ayat ini telah dirobah dari masa ke masa.

1928 babi haram
1962 babi haram
1971 babi haram
1979 babi HUTAN haram??????
1985 babi haram
1990 babi haram
2006 babi HUTAN haram??????

Babi & babi hutan jelas lain...
Jika babi haram maka semua jenis babi haram...
tapi jika babi hutan haram, maka babi ternak, babi desa, babi kota tak haram... boleh dimakan...

Itulah mengapa umat christian tetap makan babi kerana mereka fikir yang haram itu babi hutan, sedang babi ternak, babi kota, babi desa tak haram.

Dalam islam tetap babi haram dan Yesus pun dalam perjanjian baru membunuh 2000 babi.

Ada yang cakap babi tak haram kerana Jesus menghapus hukum taurat, itu pendapat tak betul kerana Jesus sendiri berkata jika hukum taurat tidak akan pernah dihapus setitik kecil pun.

Lukas 16:17 & Matius 5:17-18 "Jangan kamu menyangka jika Aku datang untuk meniadakan hukum Taurat atau kitab para nabi. Aku datang bukan untuk meniadakan, tapi untuk menggenapinya. Sebab Aku berkata padamu: Sesungguhnya selama belum lenyap langit & bumi ini, satu iota / satu titik pun tidak akan ditiadakan dari hukum Taurat, sebelum semua terjadi.”

Jadi, hukum haramnya babi, haramnya alkohol, dan lainnya tetap tidak dihapus oleh kedatangan Jesus, malah Jesus lah yg menggenapi / melengkapi hukum2 taurat yg telah hilang.

Semoga ini menjadi penguat iman sekitar kita.

bersambung ....................

  1. Sebab al-Quran sebagai mukjizat & benar sepanjang masa siri 01
  2. Sebab al-Quran sebagai mukjizat & benar sepanjang masa siri 02
  3. Sebab al-Quran sebagai mukjizat & benar sepanjang masa siri 03


2 comments:

Secret Garden. said...

bagus betul hujah anda..mereka(kaum terdahulu) sanggup mengubah maksud kitab terdahulu(sblm al-quran)...sesungguhnya, Al-Quran itu mukjizat yang terpelihara dari Allah kepada manusia akhir zaman....

yuszas said...

amik dari group di facebook je...sekadar berkongsi maklumat

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?