-->

Sunday, October 10, 2010

Blogger template designer
Bismillah..
assalamualaikum semua...dah lama saya x aktif dalam me-reka2 blog dan mengacau-bilaukan template website. Hampir setahun..eh..setahun macam sekejap je bunyinya tp rasa mcm dah lama pulak. xkisah lah..lama atau sekejap..yang penting sekarang saya nak bukak semula servis tersebut..iaitu servis mencipta, menyusun dan mengolah tempates.

Kat iklan tu tulis web design kan? jangan pedulikan iklan tu sgt sbb gambar tu amek kat dalam tenet je.. sekadar nak sampaikan maklumat.

so..apa yg saya boleh buat adalah :

1. buat blog dengan idea sendiri
2. buat blog dengan skema dan panduan design pemilik
3. mengolah blog dari sistem website
( kecuali template flash )

4. mengolah sistem website kepada blog
( risiko sharelink hanya kepada pemilik )

5. membantu menyelenggara blog bisness
( seminggu sekali )




okes. Tengok pada senarai tu ada beberapa benda yg perlu dijelaskan. Bawah ni saya jelaskan serba sedikit berpandukan perkara yang tersenarai diatas mengikut urutan. (kalau x faham tanya ye)


1. buat blog dengan idea sendiri

Saya akan mencipta rekabentuk template dengan menggunakan idea saya seratus peratus tanpa ada anasir luar atau idea luar.

Setelah siap mencipta template tersebut, saya akan mempersembahkan kepada bakal pemilik. Sekiranya berminat, pemilik perlu menerima apa sahaja template yang sy buat dengan hati terbuka dan sejahtera.

Setiap template yang berjaya dihasilkan berharga RM 10.00 sahaja untuk blog kosong dan RM30.00 sahaja untuk blog yang mempunyai java dan sistem website. Linkshare sistem dibawah risiko pemilik.


2. buat blog dengan skema dan panduan design pemilik

yang ini pulak saya hanya akan mencipta template mengikut kriteria dan selera pemilik. Disebabkan cara ini agak memakan masa dan perlukan lebih banyak tumpuan, setiap pemilik yang berhasrat mencipta blog mereka perlulah melakarkan sebuah lakaran blog mereka ataupun sekurang-kurangnya men'detail'kan secara 'detail' kepada saya 'detail' template tersebut. Dalam kata lain berbincang dengan saya.

Disebabkan sebab yang diatas tadi, kaedah ini memakan masa dan merumitkan sedikit, maka setiap template sedia lakar yang berjaya dihasilkan berharga RM 40.00 sahaja untuk blog kosong dan RM70.00 sahaja untuk blog yang mempunyai java dan sistem website. Linkshare sistem dibawah risiko pemilik.


3. mengolah blog dari sistem website ( kecuali template flash )

Ataupun pemilik sudah mempunyai contoh template yang diinginkan tetapi template tersebut bukan template blogspot. Pemilik boleh menunjukkan kepada saya untuk saya hitung timbang samada sy mampu untuk mengacau-bilaukan template tersebut atau tidak.

Sekiranya saya tidak mampu, pemilik boleh memutuskan perkhidmatan saya serta-merta tanpa bayaran ataupun mencari template alternatif sehingga menemui sebuah template yang mampu saya olah.

kaedah ini serupa seperti diatas iai setiap template sedia lakar yang berjaya dihasilkan berharga RM 70.00 sahaja untuk blog kosong dan RM150.00 sahaja untuk blog yang mempunyai java dan sistem website. Linkshare sistem dibawah risiko pemilik.


4. mengolah sistem website kepada blog ( risiko sharelink hanya kepada pemilik )

Mengolah sistem website bermaksud sekiranya pemilik meminati satu sistem website yang tidak boleh digunapakai didalam blogspot dan berhasrat untuk menggunakannya, saya boleh membantu.

Akan tetapi tidak semua sistem berjaya dihasilkan. Oleh yang demikian, setiap kerja yang berjaya dihasilkan sangat mementingkan kesabaran dan kerjasama yang penuh daripada saya dan pemilik.

Perkhidmatan ini agak sukar bagi saya maka dengan itu setiap sistem yang berjaya diolah berharga RM 30.00 hingga RM 50.00 sahaja untuk sistem ringkas dan RM70.00 hingga RM109.00 sahaja untuk sistem yang rumit. Linkshare sistem dibawah risiko pemilik.


5. membantu menyelenggara blog bisness ( seminggu sekali )

Okes. Yang terakhir adalah perkhidmatan menyelenggara blog bisnes. Rata-rata peniaga internet ada yang tidak mempunyai masa untuk menusun data dan dokumen, mengemaskini stok dan sebagainya disebabkan pelbagai faktor dikehidupan offline mereka.

Oleh yang demikian, saya menerima upah untuk menyelenggara blog anda dalam seminggu sekali sahaja dengan bayaran RM20.00 satu sesi. Sekiranya pemilik berpuas hati dengan kerja saya, pemilik boleh mengikat kontrak dengan saya dalam ikatan tempoh kemaskini setiap hari sekali dengan bayaran RM 300 sebulan.


Semoga perkhidmatan ini membantu anda dan memuaskan hati semua. Terima kasih.

0 comments:

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?