-->

Monday, October 11, 2010

Kuih cara
hehe...aku suka kuih ni sangat2...ritu masa ramadhan, ada gak beli kuihi ni tp inti ciput n x power..kurang sedap..nak buat sendiri xreti..so, yg mangsanya..hehe.. ~ fara, nti tolong belaja buat kuih ni ye ... :D ~ nge3...







utk kuih cara


1 biji telur
1 1/2 cawan tepung gandum
1 cawan santan
Garam / gula



Utk inti

6 keping daging di cincang halus( pakai daging cincang siap dah pun boleh)
1/2 biji capsicum
3 biji kacang buncis di potong halus (option kalu tak nak pun tak pe)
1 biji bawang besar di potong dadu
2 sudu serbuk kari daging
Sedikit Daun bawang di potong halus
Sedikit daun sup di potong halus
Garam n ajinamoto



Cara-cara

1. Utk doh kuih cara campurkan semua tepung, telur, santan, garam dan gula kacau sehingga sebati .. jgn cair sangat.

2. Utk inti panaskan minyak masukan serbuk kari yang di campur edikit air masak sehingga naik minya masukkan daging dan masak seketika. Selepas itu masukan bawang , capsicum, kacang dan garam. Akhir sekali masukan daun bawang dan sup , masak sehingga kering kuahnya.

3. Panaskan oven. Sapukan butter di dalam acuan kedian masukan doh kuih cara dan kemudian letak inti di atas nya. Masukan ke dalam oven. Masak 170 C sehingga 15-20 minit . Siap untuk disantap bersama keluarga.

4. ** boleh di masak macam biasa. i guna oven jek sb takde acuan kuih cara n dapur i used electric no gas. tapi sedap gak sama rasanya mcm kuih cara lain.

2 comments:

Anonymous said...

ok boshhh.. nnt sy blaja.. pas2 sy ajar kamu.. pas2 kamu wat sndri.. pas2 bg sy mkn.. hahaha

(fara_nea)

yuszas said...

wawawa....belum apa2 lagi dah menyiksa abg ye...adeq ni mmg nak kena...akak amai..tgk adeq akak amai ni...dia nak membuli saya..

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?