-->

Thursday, August 9, 2007

renungan kita dibumi anbiya'
assalammualaikum..buat sahabat2ku aku nie aku ambil dari maseg yg di send pada aku..so aku bg kat korang sbg tanda ingatan dalam ukhuwah fillah ini..harap ianya berkekalan dalam redha Illahi dan menjadi sebahagian syafaat dia khirat kelak..sbg mana sabda nabi:"tidak sempurna iman seseorang kamu sehingga ia kasih akan saudaranya seperti mana ia kasih akan dirinaya"..harap kita begitulah sentiasa bersama dalam suka dan duka serta saling mengingatkan ketika lupa..

kawan...
bila rasa ingin menangis..
hubungilah aku..
bukan aku nak suruh kau berhenti menangis...
tapi mungkin aku boleh menangis bersamamu... tapi tak leh ramai sgt..nanti habih airmata aku...

kawan...
jika terasa tiba2 nak melarikan diri...
jauh dari masalah...
hubungilah aku...
aku takkan suruh kau berhenti..tapi..mungkin aku akan berlari bersama kau agar masalah kau boleh selesai... tapi jangan laju sangat lari tak larat aku nak kejar..

kawan..
jika tiba2 kau ditinggalkan kekasihkau..
beritahulah aku..
aku tidak akan memakihamun x-makwe/x-pakwe kau..
tapi..aku akan cuba buat kau cintai diri kau sendiri...

kawan..
jika kau kecewa keluargamu takbahagia..
beritahulah aku..
aku takkan buat kaubenci kepada ibu bapa kau..tapi..terimalah segala ketentuan Allah... dan belajar untuk cintai mereka..

kawan..
jika kau kecewa dengan perkahwinan kau suatuhari nanti...
ceritalah pada aku..aku takkan sebutnama perempuan/lelaki itu...tetapi..cubalah jadi lelaki/wanita yang lebih soleh/solehah...

tetapi kawan...jika suatu hari aku berdiam diri..aku tidak membalas messagemu..aku tidak angkat panggilan darimu...hubungilah aku segera...sebab waktu itu aku..aku mungkin perlukan kau...atau aku sudah tiada lagi didunia ini...............

jadi andai ini suratan buatku kalian doakan kesejahteraanku di dunia abadi kerana mungkin doa kalian mampu menemani aku dialam yg berbeza itu..

Apapun kawan..segalanya ketentuan Illahi buat kita yg bernama manusia..carilah.kecapilah manisnya mahabah fillah yg Allah utuskan dlm persahabatan yg seketika ini..
sayang fillah buat sahabat2ku yg jauh dimata..dekat dalam munajatku padaNya..

0 comments:

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?