-->

Sunday, January 18, 2009

Cawangan Forest' Secret dibuka di London, Jeddah
Usaha syarikat tembusi pasaran Eropah, Asia Barat, Afrika Utara

FOREST'SECRET, jenama produk kesihatan dan kecantikan yang mengkhusus dalam herba inovatif, bersedia untuk menembusi pasaran luar negara, terutama di Eropah, Asia Barat dan Afrika Utara.

Forest'Secret Sdn Bhd adalah pemilik dan pencipta jenama Forest'Secret, jenama produk berasaskan herba premium.

Ia adalah anak syarikat milik penuh Malaysia International Franchise Sdn Bhd (MyFranchise), syarikat pemegangan pelaburan francais dan pencipta jenama Perbadanan Nasional Bhd (PNS).

Ketua Eksekutifnya, Shahrul Azlan Zulkifli, berkata, syarikat itu menjangka dapat membuka cawangan di London dan Jeddah tahun ini.

"London akan menjadi pintu masuk yang sesuai ke Eropah, manakala Jeddah ke pasaran halal Asia Barat dan Afrika Utara.

"Kami memperhebatkan usaha untuk mendapatkan semua kelulusan dan pengesahan yang perlu untuk memasuki pasaran serta menyelesaikan kajian pasaran untuk kedua-dua pasaran itu," katanya kepada Bernama baru-baru ini.

Shahrul berkata, Mesir akan menjadi destinasi berikutnya memandangkan ia mempunyai pasaran lebih enam juta orang dengan bandar besar dan gaya hidup moden yang sesuai untuk jenama halal premium dalam kecantikan dan kesihatan.

Bagaimanapun, katanya pasaran di Arab Saudi sama besarnya dengan banyak bandar besar, malah bandar baru sedang dalam pembinaan yang akan menjadikan syarikat itu sibuk untuk beberapa tahun.

Katanya, usaha sekarang kini adalah untuk mendapatkan pemegang francais induk yang akan memperoleh hak dan menguruskan francais itu di Arab Saudi.

"Kami sentiasa meletakkan Forest'Secret sebagai jenama premium dan menetapkan harga produk kami pada pasaran kelas pertengahan dan atasan," katanya.

Dalam persekitaran ekonomi yang lembap, jenama pertengahan paling terjejas kerana golongan kelas pertengahan, akan sama ada mencari jenama secara besar-besaran atau bagi yang mempunyai lebih banyak wang akan mencari jenama premium yang menjadi lebih mampu dimiliki sekarang ini dengan harga mereka turun sedikit.

Shahrul berkata, syarikat itu tidak melihat kelembapan dalam permintaan pengguna, cuma mereka berbelanja secara berhemat disebabkan oleh ketidaktentu-an.

Mengenai persaingan dalam industri, beliau berkata, syarikat itu tidak bersaing dengan jenama tempatan.

0 comments:

Post a Comment

komen anda sangat dialu-aluan

Update Download

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?

  • Tiada Link

    Harap maaf. Tiada update download yang terbaru. Ada sapa2 nak sumbangkan benda untuk didownload?